Post Apocalypsis

Reportaże Wywiady

Dzięki instalacji „Post-Apocalypsis” Polska otrzymała pierwszy od 36 lat Złoty Medal na Praskim Quadriennale – największym na świecie wydarzeniu wystawienniczym poświęconym projektowaniu przestrzeni. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, który był koordynatorem polskich ekspozycji na PQ 2015, zaangażował do prac nad „Post-Apocalypsis” badaczy, programistów, kompozytorów, projektantów i architektów. Był to pierwszy w historii Praskiego Quadriennale i polskiej ekspozycji projekt opierający się w tak znacznym stopniu na wspólnym procesie twórczym, co zostało dostrzeżone przez jury. Jego członkowie, przyznając twórcom główną nagrodę w prestiżowej kategorii Sound Design, zwrócili także uwagę na „interaktywny charakter przestrzeni dźwiękowej odzwierciedlający współczesne koncepcje dotyczące relacji między naturą, ludźmi i technologią”.

Instalacja „Post-Apocalypsis” projektuje współczesną wizję świata sieciowego i globalnego. Widzowie wkraczają bezpośrednio w zagęszczoną przestrzeń danych pogodowych transmitowanych na żywo, między innymi z różnych miejsc energetycznych zagrożeń i katastrof na Ziemi (Czarnobyl, Los Alamos, Fukushima). Aktualizowane na bieżąco dane poddawane są artystycznemu przetworzeniu poprzez sonifikację – w ten sposób instalacja zostaje wypełniona audiosfera.

Realizacja: Maciej Borowski, montaż: Aleksandra Muszalik

Inne w tych kategoriach:

https://www.traditionrolex.com/30