Galeria FOTO-GEN we Wrocławiu-Zbigniew Treppa-I believe in…

Reportaże Wywiady Partnerzy DOKIS Wystawy

W pracy badawczej zajmuje się analizą obrazu fotograficznego oraz badaniem właściwości strukturalnych obrazów nie-ręką-ludzką-wykonanych, gr. acheiropoietos. Od kilku lat podejmuje także zagadnienia teologii wizualnej badając artefakty kultu religijnego z perspektywy antropologii obrazu. Podstawą twórczości jest dla autora przekonanie, że fotografia nie może obyć się bez światła. Światło to jednak nie tylko siła sprawcza i tworzywo fotografii, ale także warunek dostateczny jej symbolicznego wymiaru. Wyartykułowanie i zaistnienie symboliki jest dla autora możliwe dzięki zastosowaniu techniki powoływania obrazu (metoda inwersji, wielokrotna ekspozycja), co sprawia, że obszar jego twórczych poszukiwań, zarówno tych formalnych, jak i symbolicznych, sytuowany jest na styku dwóch rzeczywistości: negatywowej i pozytywowej. Ważna jest dla niego również forma prezentacji – często są to obiekty o charakterze instalacji (poliptyki) z użyciem elementów obrazu fotograficznego, ostatnio także z wykorzystaniem barwnej fotografii. Zasadniczym problemem tych inscenizacji o charakterze symboliczno-metaforycznym staje się sacrum i morfologia foto-obrazu, rozważana w kontekście światła jako siły sprawczej i zarazem substancjalności.

Inne w tych kategoriach: