Listopadowy repertuar teatru AST
2018-10-26  10:46
W listopadzie teatr AST zaprasza na dwa spektakle. Pierwszy to „Dziwaczki” w reżyserii Nataszy Sołtanowicz, biorący udział w zbliżającym się 8. Forum Młodej Reżyserii w Krakowie, spektakl brał udział w Festival d'Avignon oraz zdobył liczne nagrody, w tym Grand Prix na XVI Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Pro Contra. Drugi, to grany również w październiku spektakl „Jutro zawsze będzie jutro”.
„Jutro zawsze będzie jutro”
Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego
Na podstawie songów Bertolta Brechta.
Reżyseria: Wojciech Kościelniak
Kompozytorzy: Kurt Weill, Janusz Tylman, Jerzy Saganowski
Akompaniament: Leszek Skibicki
Występują (zgodnie z kolejnością pojawienia się na scenie): Adrianna Izydorczyk, Jakub Głukowski, Aleksander Kaleta, Kinga Jasik, Wojciech Świeściak, Kamila Urzędowska, Weronika Dzierżyńska, Dominik Mirecki, Karol Olszewski, Kinga Zygmunt, Karol Donda, Olga Madejska, Karolina Rzepa, Tomasz Mechowicki, Żaneta Homa, Wioletta Kopańska
Realizacja zdjęć do spektaklu: Jakub Lemański/Tomasz Biegalski oraz Jan Kowalewski
Grupa wiekowa: 16+
Czas trwania: 1 godz. 10 min.
Spektakl pt: „Jutro zawsze będzie jutro”, to przedstawienie muzyczne, złożone z songów mistrza piosenki politycznej i społecznej - Bertolta Brechta. Zaskakujące jest jak aktualnie brzmią dzisiaj teksty i przesłanie zawarte w tym materiale. „Całość jest pracą zbiorową, pełną energii właściwej „łobuzom” z AST. Przygotowywaliśmy ten spektakl trochę podczas zajęć z piosenki, a trochę spotykając się w wolnym czasie. Moim zdaniem to niezwykle utalentowany rok, którego zbiorową siłę przyrównałbym do dynamitu. A, że songi Brechta też są materiałem łatwopalnym, z tego spotkania musiało wyniknąć coś ciekawego…” – mówi Wojciech Kościelniak.
„Dziwaczki”
Reżyseria, scenariusz, choreografia i muzyka: Natasza Sołtanowicz
Dramaturgia, teksty piosenek: Joanna Kowalska
Scenografia, kostiumy: Marianna Lisiecka
Reżyseria Światła: Paweł Nowak
Realizacja dźwięku: Grzegorz Bieńko
Asystent reżysera: Dagmara Lisiecka
Występują: Malwina Brych, Katarzyna Faszczewska, Marta Franciszkiewicz, Zuzanna Kotara, Joanna Kowalska, Natalia Maczyta-Cokan, Martyna Matoliniec, Joanna Sobocińska, Magdalena Zabel
Grupa wiekowa: 16+
Czas trwania: ok. 70 minut bez przerwy
Zdjęcia: Maciej Zakrzewski
W świecie, gdzie śmierć sytuuje się na marginesie naszego codziennego doświadczenia, chcemy zadać sobie pytanie, czy współcześnie jesteśmy jeszcze w stanie doświadczyć śmierci w jej codziennym wymiarze. Martwe ciało, cisza, płacz, pozostawione przedmioty, ubrania i pustka miejsca stają się dla nas punktem odniesienia dla rozważań na temat mechanizmów pamięci, zapominania i roli wspomnień o zmarłych w budowaniu naszej tożsamości. W jaki sposób świat zmarłych oddziałuje na przestrzeń żywych? Czy żywi mogą wpłynąć na losy zmarłych? Czerpiąc inspiracje z dawnych obrzędów żałobnych różnych kultur i odwołując się do ludowej figury kobiety lamentującej w trakcie pogrzebu nazywanej „dziwaczką”, postaramy się odkryć kobiecy wymiar doświadczenia straty. Lament jako narzędzie umuzycznienia żałoby oraz początek rytuału oswajającego śmierć w jej współczesnym, prywatnym i społecznym wymiarze pomoże eksplorować relację słowa i dźwięku w trakcie rytuału pogrzebowego. Podstawą spektaklu jest śpiew polifoniczny wykonywany przez dziewięć kobiet oraz wizualny wymiar plastyki ludzkiego ciała.
[źródło: AST]