Dolnośląskie Centrum Filmowe zaprasza na premiery

2017-01-26  11:48

Premiery: „ Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”, „Amerykańska sielanka”, „Kłamstwo”, „Elle”

Odra-Film / Dolnośląskie Centrum Filmowe

  Wydarzenia od 27 stycznia  do 2 lutego w DCF-ie

 

Premiery: „ Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”, „Amerykańska sielanka”, „Kłamstwo”, „Elle”

 

W CYKLACH:

30 stycznia (pon.) – Dyskusyjny Klub Filmowy, „Zwierzęta nocy”, godz. 20.00, bilety: 10 zł

 

30 stycznia (pon.) – Akademia Dokumentalna Millennium Docs Against Gravity - „Altman”, godz. 17.00-20.00, karnet: 150 zł, bilet na jeden seans: 15 zł

 

31 stycznia (wt.) – Filmowy Klub Seniorów – „Niesamowita Marguerite”, godz. 12.00, bilety 10 zł

 

 

Historia „polskiego Kinseya w spódnicy”

Od 27 stycznia zapraszamy do DCF-u na film Marii Sadowskiej „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”. To biografia legendarnej ginekolog, której książka zrewolucjonizowała życie seksualne mieszkańców PRL-u. W roli głównej Magdalena Boczarska.

 

Maria Sadowska, autorka „Dnia kobiet”, portretuje Wisłocką w trzech najbardziej przełomowych momentach jej życia. Oglądamy ją jako świeżo upieczoną lekarkę zaraz po dyplomie w powojennej Polsce, a później obserwujemy, jak zdobywała doświadczenie w praktyce ginekologicznej w stalinowskich realiach lat 50. Filmowa podróż przez życie Wisłockiej kończy się w latach 70., gdy główna bohaterka jest już uznaną specjalistką w dziedzinie ginekologii i przygotowuje się do wydania słynnej „Sztuki kochania” – książki, która zmieniła oblicze życia seksualnego kilku pokoleń Polaków. Reżyserka przedstawiania nie tylko zawodową stronę życia Wisłockiej, interesuje ją również sfera uczuciowa legendarnej lekarki oraz to, jak relacje z partnerami wpłynęły na jej poglądy dotyczące stosunków damsko-męskich. „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” to także uniwersalna opowieść o walce ambitnej, silnej kobiety o realizacje swoich zawodowych marzeń. W roli głównej Magdalena Boczarska. Premiera 27 stycznia.

 

 

Co zrobić, gdy okaże się, że twoja córka to terrorystka?

Szkocki gwiazdor Ewan McGregor tym razem zarówno przed, jak i za kamerą (w swoim reżyserskim debiucie). Wchodząca na ekrany DCF-u „Amerykańska sielanka” to ekranizacja głośnej powieści Philipa Rotha, za którą autor odebrał nagrodę Pulitzera. Film nominowany był do Złotej Muszli na MFF w San Sebastian.

 

USA, burzliwe lata 60. Zabójstwo prezydenta Kennedy’ego, marsze na rzecz praw Afromamerykanów i wojna w Wietnamie wstrząsnęły amerykańskim społeczeństwem. Seymour Levov (McGregor), stateczny Żyd z New Jersey, zdaje się nie dostrzegać gwałtownych przemian zachodzących dookoła. Na pozór jego życie to ideał, spełnienie American Dream: ma piękną żonę Dawn (Jennifer Connelly), świetną pracę, dom na wsi i nastoletnią córkę Merry (Dakota Fanning). Iluzja życia jak z bajki pęka niczym bańka mydlana, gdy bohater dowiaduje się, że jego jedyna córka należy do organizacji terrorystycznej i jest winna zamachu bombowego na urząd pocztowy. Seymour brutalnie przekona się o tym, że powojenna niewinność Stanów Zjednoczonych właśnie dobiega końca.

 

 

W walce z kłamstwem oświęcimskim

Uwaga: we Wrocławiu film grany tylko w DCF-ie! Zdobywczyni Oscara Rachel Weisz jako profesor studiów nad Holocaustem Deborah Lipstadt, która rzuciła wyzwanie Davidowi Irvingowi – osławionemu brytyjskiemu historykowi zaprzeczającemu zagładzie Żydów podczas II wojny światowej. „Kłamstwo” Micka Jacksona w DCF-ie do 27 stycznia.

 

David Irving (Timothy Spall) to autor licznych książek o II wojnie światowej i historii III Rzeszy, w których poddawał w wątpliwość fakt Holocaustu. Deborah Lipstadt (Rachel Weisz), amerykańska profesor zajmująca się tematem Zagłady, wielokrotnie oskarżała Irvinga o kłamstwo oświęcimskie. Brytyjski historyk w 1998 roku pozwał ją o zniesławienie. Sprawa toczyła się przed sądem w Wielkiej Brytanii, gdzie to pozwany musi przedstawić dowód swojej niewinności. Lipstadt i jej prawnicy musieli więc dowieść, że Irving w swych publikacjach faktycznie zaprzeczał Holocaustowi. Rozpoczęła się sądowa batalia o prawdę. Mick Jackson zebrał na planie prawdziwą plejadę brytyjskich aktorów: oprócz Weisz i Spalla na ekranie zobaczymy też Andrew Scotta, Toma Wilkinsona i Marka Gatissa. Obraz we Wrocławiu pokazywany jest tylko w Dolnośląskim Centrum Filmowym.

 

 

Niebezpieczna gra w kotka i myszkę

Nagrodzona za tę rolę Złotym Globem Isabelle Huppert w trzymającym w napięciu thrillerze psychologicznym w reżyserii Paula Verhoevena („Robocop”, „Czarna księga”). Doskonale przyjęta przez krytykę na całym świecie „Elle” w DCF-ie premierowo od 27 stycznia.

 

Ekranizacja powieści Phillipe’a Dijana. Michele Leblanc (Huppert) kieruje firmą produkującą gry komputerowe. Wśród współpracowników uchodzi za zimną i bezwzględną. Oddala się od syna Vincenta i pogardza matką za jej romanse z młodszymi mężczyznami, mimo iż sama spotyka się z mężem swej najlepszej przyjaciółki. Pewnego dnia Michele zostaje brutalnie zgwałcona przez zamaskowanego napastnika. Wyrządzona jej krzywda powoduje, że kobieta staje się obsesyjnie podejrzliwa wobec otaczających ją mężczyzn. Zaczyna też prywatne śledztwo, aby odkryć tożsamość gwałciciela i móc się na nim zemścić. „Elle” została nagrodzona Złotym Globem i Critics’ Choice Award dla najlepszego filmu zagranicznego. Występ Isabelle Huppert docenili krytycy na całym świecie, a aktorka odebrała za niego Złotego Globa. Premiera w DCF-ie 27 stycznia.

 

 

Akademia Dokumentalna: „Altman” 

30 stycznia w DCF-ie ostatni seans w ramach I semestru Akademii Dokumentalnej. Dzięki współpracy Against Gravity, Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Odry – Film wrocławscy studenci oraz wszyscy wolni słuchacze będą mieli szansę zapoznać się z najciekawszymi dokonaniami mistrzów współczesnego dokumentu.

 

30 stycznia w ramach Akademii pokażemy „Altmana” w reżyserii Rona Manna. W ubiegłym roku minęło dziesięć lat od śmierci Roberta Altmana, wybitnego twórcy takich filmów, jak: „M*A*S*H”, „Nashville”, „Gracz”, „Pret-a-Porter” i „Gosford Park”. Ron Mann, reżyser poświęconemu mu dokumentowi, zebrał osobiste relacje od osób, które Altmana znały i z nim pracowały. Swoimi przemyśleniami o autorze „Dnia weselnego” dzielą się m.in. Robin Williams, Bruce Willis, Julliane Moore, James Caan i Lily Tomlin. Ich świadectwa składają się na wyjątkowy portret nie tylko artysty X Muzy, ale przede wszystkim intrygującego człowieka. Cena biletu na pojedynczy seans, w ramach wolnych miejsc, wynosi 15 zł. Każdy pokaz zostanie uzupełniony o prelekcję i dyskusję, które pozwolą jeszcze bardziej wgłębić się w naturę prezentowanych dzieł.

 

 

DKF: „Zwierzęta nocy”

30 stycznia o 20.00 w Dyskusyjnym Klubie Filmowym pokażemy „Zwierzęta nocy” w reżyserii Toma Forda z Amy Adams, Jake’iem Gyllenhaalem i Aaronem Taylorem-Johnsonem w rolach głównych. To kolejna produkcja, która ma olbrzymie szanse zawalczyć w tym roku o Oscary. Cena biletów: 10 zł.

 

Projektant mody Tom Ford powraca na stołek reżyserski po rewelacyjnie przyjętym „Samotnym mężczyźnie”. W thrillerze „Zwierzęta nocy” Amy Adams wciela się we właścicielkę galerii sztuki, której były mąż (Jake Gyllenhaal) przesyła rękopis swojej powieści. Susan zaczyna czytać tekst i z przerażeniem odkrywa, że brutalny kryminał pełen jest nawiązań do jej przeszłości. Stylowa, wielopłaszczyznowa, trzymająca w napięciu i kryjąca w sobie wiele kluczy interpretacyjnych produkcja w doborowej obsadzie, nominowana do Złotych Globów i nagród BAFTA. Aaron Taylor-Johnson odebrał Złotego Globa za drugoplanową kreację Raya Marcusa. Zapraszamy do DKF-u 30 stycznia o 20.00. Bilety w cenie 10 zł.

 

 

FKS: „Niesamowita Marguerite”

W Filmowym Klubie Seniorów produkcja inspirowana prawdziwą historią. W latach dwudziestych ub. wieku furorę robi pewna śpiewaczka operowa, która… nie potrafi śpiewać! „Niesamowita Marguerite” 31 stycznia o godz. 12.00. Bilety w cenie 10 zł.

 

Xavier Giannoli oparł fabułę swojego filmu na życiu Florence Foster Jenkins, która naprawdę występowała na operowych deskach, chociaż słuchu muzycznego nie miała za grosz. Paryż. Lata 20. Marguerite Dumont to bogata arystokratka, która cyklicznie urządza w swej posiadłości recitale operowe. Przybywa na nie tłumnie śmietanka towarzyska stolicy Francji. A wszystko po to, aby pośmiać się z Marguerite, która śpiewać po prostu nie potrafi. Ale ma za to masę zapału do realizowania swego marzenia. Młody dziennikarz pisze prowokacyjną, bardzo pochlebną recenzję występu aspirującej diwy bez talentu, aby utrzeć nosa kpiącym z niej bogaczom. Za jego sprawą Marguerite zaczyna jeszcze bardziej wierzyć w siebie i przygotowywać się do występu na scenie prawdziwej opery. Co z tego wyniknie? Odpowiedź w Filmowym Klubie Seniorów 31 stycznia o 12.00. Bilety niezmiennie w cenie 10 zł.