Podglądania Filmowe na plaży - zalew Mietków

 

partner: Gminny Ośrodek Kultury w Mietkowie
gdzie: Mietków, zalew
kiedy: 2019-08-16 21:30
bilety: Wstęp darmowy
opis:

Rozpoczynamy 2. edycję Podglądań Filmowych


W każdy piątek lipca i sierpnia plaża Zalewu Mietkowskiego w Borzygniewie zamieni się w plenerową, klimatyczną salę kinową. Co tydzień na dużym, dmuchanym ekranie wyświetlać będziemy ambitne, kinowe hity.

Nie zabraknie leżaków, popkornu i zimnych napojów.
Wstęp na pokazy jest bezpłatny.
Startujemy o 21.30!

ZAPRASZAJĄ:
Fundacja Monaliza Turbo oraz OSWiRPW w Borzygniewie
Patronuje nam Urząd Marszałkowski
Marszałek Cezary Przybylski - Marszałek Województwa Dolnośląskiego
Wspiera nas Beach Bar Zalev w Borzygniewie

Sierpień :

2.08 Twarze plaże reż. JR, Agnès Varda/ Francja 2017 / 94’
9.08 Atak Paniki reż. reż. Paweł Maślona/Polska 2017 / 100’
16.08 Mr Gaga reż. reż. Tomer Heymann/ Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia 2015 / 100’
23.08 Córki Dancingu reż. Agnieszka Smoczyńska / Polska 2015 / 92’

--------------------------------------

16.08 Mr Gaga reż. reż. Tomer Heymann/ Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia 2015 / 100’

Uważnie wsłuchujcie się w swoje ciało i codziennie przekraczajcie jego ograniczenia - powtarza uczniom Ohad Naharin. Bohater dokumentu Tomera Heymanna, dyrektor artystyczny słynnego izraelskiego Batsheva Dance Company, jest jednym z najbardziej innowacyjnych i oryginalnych współczesnych choreografów, który zmienił myślenie o tej sztuce. Stworzył własny język tańca - GaGa. Ruch stał się dla niego sposobem rozumienia siebie, oswojenia zwierzęcia, które drzemie w każ­dym z nas. Przed kamerą choreograf pasjonująco opowiada o swoim dzieciń­stwie, miłościach, wizji świata. W tych opowieściach odbijają się wojna Jom Kippur, czas służby, praca z Marthą Graham, Nowy Jork lat 70. i 80. oraz powrót do Izraela.

Ale Mr. Gaga to coś więcej niż film biograficzny. Izraelczyka interesuje, jak te wszystkie doświadczenia odkładają się w człowieku: w jego ciele i sposobie odnoszenia się do rzeczywistości. Jak nieustannie za­zębiają się historia, prywatność i sztuka. Pojawia się tu też subtelnie zadane pytanie o poświęcenie artysty. Bo jeśli wszystko wkłada się w taniec, skąd czerpać energię do życia?