SURVIVAL 12 - Scena Dźwiękowa i Klub Festiwalowy

2014-06-24  12:01

Post-techno, footwork, techno z muzyką etniczną, takie atrakcje czekają wszystkich, którzy zechcą odwiedzić Klub Festiwalowy 12. Przeglądu Sztuki SURVIVAL. Scena Dźwiękowa tegorocznej edycji nie zawiedzie miłośników muzyki improwizowanej i wielbicieli elektroakustycznych eksperymentów. Zapraszamy!

W ramach Sceny Dźwiękowej miejski stan zapalny zostanie zdiagnozowany poprzez pytania o mechanizmy zachowania dźwięku w przestrzeni, analizując ich wzajemne intensywności i zależności. Instalacje dźwiękowe zaprezentują duety RSS B0YS (AFR/PL) i Miguel A. García (ESP) + Gerard Lebik (PL). W wydziałowej bibliotece znajdą się zbiory audialne będące efektem prac nad fenomenami dźwiękowymi miasta. W Klubie Festiwalowym będzie można się zmierzyć z wielobarwnym obliczem tanecznej awangardy współczesnego miasta.

IWC Replica Watches

INSTALACJE DŹWIĘKOWE

RSS B0YS  S000ND WYTH W000ND

RSS B0YS T0 DWÓCH AN0NIM0WYCH MUZYKÓW-P0DRÓŻNIKÓW - B0Y JEDEN I B0Y DWA, KTÓRZY, JAK LEGENDA GŁ0SI, SP0TKALI SIĘ P0 RAZ PIERWSZY W BENINIE. Najważniejsi i najodważniejsi przedstawiciele polskiego eksperymentalnego techno. Pozostające w tradycji anonimowości pionierów gatunku połączenie potężnego berlińskiego dub techno, gęstych afrykańskich i bliskowschodnich struktur rytmicznych oraz niecodziennych zabiegów produkcyjnych spowodowało, że jesteśmy o krok dalej niż znudzeni koledzy z Wysp i niemieckiej stolicy. Podziałało to niezwykle ożywczo na młodych wykonawców, twórczo rozwijających pomysły gatunku – Wilhelm Bras, Lutto Lento, Gaap Kvlt, Souvenir de Tanger, Zamilska czy oficyna Dunno. Czy po latach prób i błędów doczekamy się światowego rozgłosu polskiej muzyki na miarę Krzysztofów Komedy i Pendereckiego?

Pierwsza wspólna instalacja dźwiękowa RSS B0YS “S000ND WYTH W000ND” to wyprawa do źródeł rytmu i czasu. Stan zapalny tu i teraz, przestrzeń dźwięku totalnego, doświadczanego wszystkimi zmysłami jednocześnie. Gdy trudno zapanować nad dźwiękiem w przestrzeni, przestrzeń zatapiamy w dźwięku.

http://rss-b0ys.tumblr.com/
https://soundcloud.com/rss-b0ys
http://www.mikmusik.org/musik/artists.php?artist_id=43&lang=0


Miguel A. García + Gerard Lebik – aseptic sinus infection


Miguel A. García to jeden z ciekawszych przedstawicieli młodej hiszpańskiej sceny sztuki dźwięku, skupionej wokół Archiwum SONM, założonym przez Francisco Lopeza (http://www.sonm.es/). W rodzinnym Bilbao programuje festiwal Zarata Fest (http://www.xedh.org/zaratafest/), badający granice sztuki performance i dźwiękowego eksperymentu. Garcia działa na polu kompozycji elektro-akustycznej, zestawiając praktyki akademickie z outsider music. Jako improwizator współpracuje  m.in. z Seijiro Murayama, Wade Matthews i Rinus Van Alebeek.

http://www.xedh.org/

Gerard Lebik to obecnie jeden z aktywniejszych w Polsce muzyków, stawiających pytania o granice dźwiękowego eksperymentu, z powodzeniem łączącego tradycję swobodnej improwizacji i fire music z praktykami sztuki dźwięku. Członek projektów veNN Circles, imrpoGraphics i slug due, jako improwizator współpracował z m.in. David Maranha, Keith Rowe, Clayton Thomas i Rob Mazurek. Na 11. edycji Survivalu zaprezentował pracę “Ton von Odra Tiefen”.

http://www.gerardlebik.com

Powołany na okazję SURVIVALU duet przygotował przestrzenną kompozycję dźwiękową na metalowo-szklaną konstrukcję gabinetu aseptycznego i wielowarstwowy dron.


Biblioteka Miejskiej Audiosfery

W nawiązaniu do zeszłorocznych warsztatów nagrań terenowych i dyskusji panelowej w przestrzeni wydziałowej biblioteki zaprezentowany zostanie wybór prac dźwiękowych, bazujących na różnorodnych taktykach słuchania i postrzegania miejskiej audiosfery. Projekt ten to nie tylko z zaproszenie do konfrontacji z odmiennymi taktykami słuchania, ale również próba poszerzenia przestrzeni poszukiwań i dźwiękowego eksperymentu.

Zaproszeni artyści i badacze:
Aleksandra Grünholz (https://soundcloud.com/wewillfail)
Kama Sokolnicka (http://culture.pl/en/artist/kama-sokolnicka)
pracownicy Pracowni Badań Pejzażu Dźwiękowego Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego (http://pracownia.audiosfery.uni.wroc.pl/)
uczestnicy warsztatów nagrań terenowych Survival 11: Dawid Furmaniewicz, Agnieszka Górniak-Korzeń, Krzysztof Marciniak, Kamila Staśko-Mazur, Ewelina Turkot

KLUB FESTIWALOWY

PIĄTEK / 27.06.2014
21:00 Miguel A. García + Gerard Lebik
22:00 Dunno Recordings showcase:
Filip Lech
Wojciech Kasprzyk
N. N.

SOBOTA / 28.06.2014
22:00-1:00 Polish Juke showcase:
COMOC
Rhythm Baboon
Paide

NIEDZIELA / 29.06.2014
19:00-22:00 Turnus w Tropikach:
Souvenir de Tanger
DJ Ryan R
B.Baran


Dunno Recordings showcase

Dunno Recordings to inicjatywa Lubomira Grzelaka (Lutto Lento, szef Sangoplasmo Records) i Filipa Lecha (dziennikarz culture.pl, Glissando, dj związany z cyklem Brutaż). Jako oficyna wydawnicza zaprezentowali kompilację nagrań w zaskakujący sposób łączących w całość inspiracje z długiej historii muzyki techno, począwszy od krautrockowego minimalizmu przez klasyczne Detroit po postmodernistyczny brutalizm brzmieniowy. Jako kolektyw DJ-ski zapuszczają się w zapomniane rejony niecodziennej muzyki tanecznej, szukając nowego w refleksach parkietowych szlagierów.

https://soundcloud.com/dunno-recordings


Polish Juke showcase


Historia chicagowskiej muzyki juke/footwork, będącej akompaniamentem do ulicznych walk tanecznych, jako zjawisko kulturowe sięga połowy lat 90. Do szerokiego grona odbiorców w Europie trafiła jednak dopiero w roku 2010, od razu stając się elektryzująca inspiracją dla amatorów spłowiałych już
gatunków, wywodzących się z muzyki jungle. Co prawda footwork jako kultura taneczna dotychczas nie przyjął się w Europie, ale pojawiło się wiele ciekawych kontynuacji muzycznych. Polskie produkcje inspirowane agresywnym, szybkim bitem (160 bpm) i charakterystycznym gęstymi konstrukcjami z krótkich sampli wokalnych doczekały się pierwszej składanki dopiero na początku roku 2014. Oficyna Polish Juke skupia czołówkę producentów czerpiących inspiracje z juke i footwork, próbując jednak tworzyć ich oryginalne wersje.

http://polish-juke.bandcamp.com/

Paide – DJ, recenzent muzyczny, aktywny działacz wrocławskiego radia internetowego radio-alternator.com, współodpowiedzialny za projekt Polish Juke – inicjatywę promującą polskich producentów zainspirowanych Footwork/Juke z Chicago. W swoich setach prezentuje szerokie spektrum muzyczne: od awangardy, aż po muzykę taneczną. Wielbiciel amerykańskiego undergroundu i wszelkich jego odmian: nowoorleańskiego NOLA Bounce, Jersey Club, Trapu, ale przede wszystkim Footworku i Juke'a.

COMOC – producent oraz dekonstruktor muzyki juke/hip hop. Przez ostatnią dekadę działający jako Co. Swoją twórczość Comoc prezentował poprzez takich wydawców jak Mik.Musik, Qulturap, Skwer oraz Polish Juke. To właśnie Polish Juke jest ostatnim przystankiem, na którym ze swoimi pomysłami zatrzymał się Co, skupiając swoje działanie nad tempem, oscylującym wokół 160 uderzeń na minutę. Na początku maja tego roku, Comoc wydał epkę „Action Canceled”, która jest futurystyczną wizją, w której footwork jest pretekstem dla muzycznej mutacji oraz transformacji w stronę wielopoziomowego techno.

https://soundcloud.com/comoc

Rhythm Baboon – miał okazję wystąpić na jednej scenie z takimi artystami jak np. EPROM /USA/, GRENIER /USA/, DJ SHADOW, COLDCUT, SEIJI, LUKID, PARIAH, ARKIST, BLAWAN, SINA, DJ VADIM, SHACKLETON, GORILLAZ SOUND SYSTEM, J*WOW / BURAKA SOM SISTEMA. Zafascynowany footworkiem brnął coraz głębiej i głębiej w tę stylistykę, rozkochując się w jukowej rytmice spod znaku Rolanda 808, i właściwie cały rok 2013 spędził na pielęgnowaniu tej fascynacji zarówno jako producent, jak i dj, grając na wielu imprezach sety w tempie 160 BPM. Pod koniec roku wypuścił jukowy mixtejp >Aint No Juke Mix<, w którym, poza kawałkami tuzów gatunku, można usłyszeć również kilka tracków autorstwa Rhythm Baboona. W połowie roku dołączył do prężnie działającej trójmiejskiej ekipy Coast2Coast. Początek 2014 scementował związek trójmiejskiego producenta ze sceną juke/footwork. W styczniu, nakładem chicagowskiego JUKEundergro und, ukazała się kompilacja JUKE WORLD ORDER, na której pojawił się utwór „U Know What I Want” autorstwa Baboona, a w połowie lutego jego kolejny numer „Ugly As Fuck” pojawił się na kompilacji „Ghost Traxx vol.1”, za którą odpowiedzialna jest rodzima organizacja Polish Juke.

https://soundcloud.com/rhythmbaboon



Turnus w Tropikach

Turnus w Tropikach to inicjatywa dj’a Ryana R od miesięcy trwale wpisująca we wrocławską scenę klubową egzotyczne sety bazujące na afrykańskich tempach, erudycyjnej biegłości w operowaniu wątkami etnicznymi z całego świata i wysokiej dynamice zwinnego miksu. Afro beat/funk/disco mieszają się z karaibskimi rytmami i zbytkami chicagowskiego house. Zaproszeni przez Ryana goście dopełnią ceremonii zamknięcia leniwej niedzieli w atmosferze gęstej tropikalnej dżungli inspiracji muzycznych z całego świata, ze świadomym pominięciem majorowych skal starego kontynentu.

https://soundcloud.com/turnus-w-tropikach

Souvenir de Tanger to projekt dla znudzonych Europejczyków. Pocztówka dźwiękowa wysłana z wojny domowej na Bliskim Wschodzie. W tle wirujący Derwisze, stada owiec i perwersje Hassana I Sabbaha. Vatican Shadow bez grzywki, majaki i zwidy. Wszystko na żywo, gęsto od sampli, że aż Ableton się zawiesza.

https://soundcloud.com/souvenirdetanger


Bartek Baran, wcześniej znany z duetu Sentel, obecnie członek kolektywu dj’skiego Dubniki. Eksperymentuje z wieloma gatunkami miejskiej muzyki tanecznej, stawiając na emocjonalny kontakt z rytmem i intelektualną przyjemność eklektycznej selekcji.

https://soundcloud.com/bartekbaran88
http://www.dubniki.pl/


Kuratorami 12. Przeglądu Sztuki SURVIVAL są Michał Bieniek i Anna Kołodziejczyk
Kurator Sceny Dźwiękowej: Daniel Brożek
Kurator debat: Bartek Lis
Kuratorzy zewnętrzni: Magdalena Popławska, Magdalena Zięba, Szymon Kobylarz i Antoni Burzyński
Współpraca kuratorska: Anna Stec, Małgorzata Sobolewska

12. Przegląd Sztuki SURVIVAL: „Miasto – stan zapalny”
27 czerwca – 1 lipca 2014
Miejsce: dawny budynek Instytutu Farmacji Akademii Medycznej, ul. Grodzka 9, Wrocław
Otwarcie: 27 czerwca o godz. 19:00
Na wszystkie wydarzenia WSTĘP WOLNY
Więcej:
www.survival.art.pl
FB: Przegląd Sztuki SURVIVAL

 

----

Źródło: materiały prasowe organizatora. 

Powiązane wydarzenia

Sona String Quartet | Wiosna!

12. Przegląd Sztuki SURVIVAL: „Miasto – stan zapalny” 27 czerwca – 1 lipca 2014
Miejsce: dawny budynek Instytutu Farmacji Akademii Medycznej, ul. Grodzka 9, Wrocław
Otwarcie: 27 czerwca o godz. 19:00
Wstęp wolny
Więcej: www.survival.art.pl
https://www.traditionrolex.com/30